آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید

ساخت وبلاگ

فال روزانه 1 تیر

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فال هفته

فروردین: شما امروز ایده‌ای شگفت‌آور به همراه برنامه كاری بزرگی برای اجرا كردن آن دارید. اما همین كه شروع به كار كنید، می‌توانید بفهمید كه برای به حقیقت پیوستن رویایتان نیاز به یك استراتژی متفاوت دارید. متأسفانه ممكن است شما تا زمانی كه انرژی خیلی زیادی را برای این ایده خود تلف كرده‌اید اشتباه خود را نپذیرید. اكنون انعطاف‌پذیری می‌تواند برای شما حكم اسلحه‌ای نهانی را داشته باشد.

اردیبهشت: واقع‌بینی برای شما از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است، برای اینكه شما قبل از اینكه روی موضوعی كار كنید دوست دارید آن چیز برایتان ملموس شده باشد. با وجود این امروز این موضوع می‌تواند مشكل‌ساز باشد، برای اینكه هیچ چیز تا زمانی كه ظاهر نشده است كامل نیست. در حالیكه این موضوع به طور فزاینده‌ای شما را ناراحت می‌كند، احتمال دارد كه تا آخر روز شدیدتر  هم بشود. بهترین كار این است كه به جای عقب انداختن زمان تصمیم‌گیری هرچه زودتر تصمیم خود را بگیرید.

خرداد: برنامه‌های شما مثل فكرتان پرمشغله هستند، اما خصوصیات شما به گونه‌ای است كه از مدیریت زمانی نادرست بیشتر از کنسل شدن قرار ملاقاتها ناراحت می‌شوید. شما اكنون فراموشكار شده‌اید؛ البته فقط دست و بالتان تنگ‌تر شده است. اگرچه شما می‌توانید پتانسیل‌های فراوانی كه در اطرافتان است را ببینید، اما نمی‌توانید از آنها بهره بگیرید. به وظایفی كه ضروری به نظر نمی‌رسند نپردازید؛ امروز كمی وقت آزاد داشتن یك موضوع خیلی طبیعی به نظر می‌رسد.

تیر: حتی اگر شما اطمینان خیلی زیادی به خودتان داشته باشید، خیلی سخت است كه حدس بزنید دیگران چه واكنشی نسبت به كار شما دارند. ممكن است كه شما آمادگی انجام دادن عملكردی احساسی بر روی موضوعی كه در حال پیشرفت است داشته باشید. حالا كه شما شروع به فعالیت كرده‌اید، با وجود اینكه توانسته‌اید تا حدی كه دوست داشتید مؤثر واقع شوید، ولی نمی توانید در مورد آن صحبت كنید. اگر دیگران نمی‌خواهند از شما حمایت كنند نگران نشوید، قدری طول می‌كشد تا بتوانید اثرات كارهایی را كه انجام داده‌اید را ببینید.

مرداد: طبیعتاً شما دوست دارید كه افراد دیگر خلاقیت و توانایی شما در بیان كردن مقصودتان را تحسین كنند، اما آنها كاملاً شما را تأیید نمی‌كنند. هیچ وقت سراغ جمله‌هایی مثل “من باید داشته باشم…: یا “ای كاش كه من…” نروید. این سخنان باعث می‌شوند كه شما ایمان خود را از دست داده و یا اینكه حسرت بخورید. بهترین كاری كه می‌توانید بكنید این است كه به خودتان امیدواری داده و بعد شروع به كار كنید.

شهریور: حتی اگر شما امروز مجهز به یك لیست خرید باشید، ممكن است هنوز قادر به تصمیم‌گیری در مورد چیزهایی كه نیاز دارید نباشید. اما این به این معنی نیست كه شما روز خوبی ندارید. اگر شما بتوانید از تفكرات تحلیلی خود در مورد روزی كه در آن قرار دارید دست بردارید و فقط به ندای قلبی‌تان گوش دهید، شما بهتر از همیشه كار خواهید كرد و بیشتر هم تفریح خواهید كرد.

مهر: محدودیتهایی كه به طور طبیعی باعث می‌شوند یك دوست نزدیك با شما صمیمی‌تر شود اكنون دور شده‌اند. در ابتدا این مسأله بسیار واضح به نظر می‌رسد، اما بعد ارائه كردن یك تعریف مشخص برای آن كار مشكلی خواهد بود، به خصوص اگر شما به طور غیر منتظره‌ای با یك فرد خاص احساس نزدیكی كنید. تلاش شما برای تشریح كردن روابطتان شاید به بن‌بست بخورد، بنابراین اصلاً نیازی نیست كه شما این كار را انجام دهید. فقط آگاهی داشته باشید كه شاید شما قبل از اینكه بفهمید كه آیا می‌خواهید این كار را انجام دهید یا نه، خودتان را درگیر مسائل حاشیه‌ای كنید.

آبان: شما با فرضیه تن در دادن به رویاها بیگانه نیستید، اما شما ترجیح می‌دادید كه در تنهایی و خلوت به كار كردن بپردازید نه در نقطه‌ای كه دیگران بتوانند به راحتی شما را تماشا كنند. امروز در حالی كه پنهان كردن عملكردتان از آنهایی كه در مورد شما قضاوت می‌كنند سخت شده است، فعالیتهای شما نسبت به قبل اجتماعی‌تر شده است. به جای اینكه تلاش كنید تا دنیای شخصی‌تان را از ارتباطات حرفه‌ای مجزا سازید و با این كار وقتتان را هدر دهید، خودتان را باور داشته باشید.

آذر: امروز فكر كردن در مورد خطرات احتمالی می‌تواند خیلی پریشان كننده باشد، اما امروز روز خوبی برای تقویت كردن برنامه‌هایتان نیست، زیرا شما نمی‌خواهید كه با گرفتاری‌های واقعی این جهان محدود شوید. به جای اینكه تصمیمی عملی بگیرید، احتمالاً شما حركتی مهم را انتخاب خواهید كرد. یك سفر كوتاه اطراف شهر مثل مسافرت با پای پیاده به سمت هیمالیا نیست. اما رویاها تحقق می‌یابند، بنابراین اجازه ندهید كه هر كسی با صحبتهایش شما را ناامید كند.

دی: ممكن است شما احساس كنید كه دریافت و ادراك خود را نسبت به جهان واقعی از دست داده‌اید و این موضوع شما را بیشتر عصبانی می‌كند. اساسی‌ترین كارهای شما، مثل پرداخت كردن صورت حسابهایتان، امروز غلبه‌ناپذیر به نظر می‌رسند. شما امروز تمركز محدود شده‌ای را كه برای انجام دادن وظایف خسته كننده لازم است را ندارید. به جای اینكه خودتان را مجبور كنید كاری را كه هیچ فایده‌ای ندارد انجام دهید، امروز را به استراحت كردن بپردازید و به رویاهایتان اجازه دهید كه آزادانه سیر و سفر كنند.

بهمن: امروز ممكن است شما از فردی كه نظر شما را به خود جلب كرده و واقعاً برای مدتی توجه شما را معطوف به خود كرده، الهام بگیرید. این كار بسیار مؤثر است برای اینكه اكنون كه ماه به نشانه شما بازگشته است شما نسبت به همیشه سر حال‌تر هستید. اما اخیراً توانایی شما برای تشخیص دادن كیفیت هرچیزی قوی شده است. با دریافتهای خودتان صادق باشید و ببینید كه جذابیتهای شما به كجا منتهی می‌شوند.

اسفند: اطیمنان حاصل كنید كه هركاری كه انجام می‌دهید مدام در حال ترقی‌كردن باشد، برای اینكه موقعیت نپتون- مریخ بر نیتهای صادقانه شما سایه‌افكنی می‌كند. قبول كردن مسئولیت هر چیزی كه كاملاً بی‌عیب نیست، ممكن است خیلی سریع برنامه‌های شما را نقش بر آب كند، بنابر این قبل از اینكه به طور غیر ارادی به هر درخواست مشكوكی جواب مثبت بدهید دوبار راجع بهش فكر كنید. به جای اینكه تحت حمایت یك فرد دیگر خطر كردن را بپذیرید، خط مشی معنوی‌ای برگزینید كه در آن همه برنده باشند.

تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:35

سرزمین عجایب مشهد mashhad

قبلاً در مقاله‌ای جامع در مورد جاهای دیدنی مشهد صحبت کرده بودیم که البته تا حدودی مختص بزرگسالان بود، اگر می‌خواهید در سفر به مشهد برای تفریح کودکان خود نیز برنامه ریزی کنید باید با شاخص‌ترین مراکز تفریحی مشهد نیز آشنا شوید، مراکزی که هم کودکان در آنها لذت میبرند و هم بزرگسالان!

شهد دارای مراکز تفریحی متعدد و متنوعی از قبیل پارک‌های آبی، شهر بازی‌ها و… برای بچه‌هاست و با ساخته شدن منطقه ویژه گردشگری در انتهای بلوار خیام شمالی تعداد متعددی مراکز تفریحی دیگر افتتاح شده یا در حال ساخت هستند. در زیر به معرفی برخی از اين مراکز می‌پردازیم.

سرزمین عجایب مشهد

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع الماس شرق

مجتمع الماس شرق به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری، تعداد زیادی از خانواده‌ها را به آنجا مي‌كشد. در این مجموعه امکانات تفریحی متعددی برای بچه‌ها وجود دارد. یکی از این امکانات، شهربازی سرزمین عجایب، واقع در طبقه سوم و چهارم این مجتمع است. بیش از ۱۰۰ بازی کامپیوتری و جایزه‌ای به همراه بازی‌هایی مانند قطار، ماشین برقی و فوتبال دستی که در این مجموعه در 2 طبقه جمع‌آوری شده است كه می‌تواند ساعات نشاط‌آور و فراموش نشدنی را برای بچه‌ها فراهم کند. سرزمین عجایب را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده مشهد به حساب آورد که این توانایی را دارد با بازی‌های متنوع و گوناگون چند ساعت بچه‌ها را سرگرم کند. به جز سرزمین عجایب، در اين مرکز سینما پنج بعدی و یک آکواریوم به نام شهر دریایی شرق وجود دارد که دارای مجموعه‌ای از ماهیان جمع آوری شده از تمام دریاهای‌های شور جهان است. تنوع گونه‌های ماهی موجود در این آکواریوم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان کارتون نمو پیدا می‌شود.

باشگاه کودک و آینده مشهد

  • آدرس: بلوار فلسطین، فلسطین ۱۸

اینجا اولین باشگاه بازی کودکان در ایران است که به مهارت‌های اجتماعی از قبیل کنترل خشم، اعتماد به نفس و همکاری از طریق بازی می‌پردازد. گل بازی، آب بازی، بازی‌های جسمی و حرکتی مثل وسطی و اوریکامی موجب می‌شود کودک لذت بازی در کوچه و خیابان را در محیطی امن و به صورت کنترل شده تجربه کند.
حضور والدین در این مرکز به منظور بازی با بچه‌های خود جزء برنامه‌های روزمره باشگاه است که موجب می‌شود بچه‌ها و والدین تحت نظر کار‌شناسان روان‌شناسی و علوم تربیتی لذت بازی کردن را تجربه کنند. تمام این موارد می‌تواند موجب ایجاد شادی و تعادل روحی، شکوفایی خلاقیت و کمک به یادگیری بهتر بچه‌ها و کسب تجربه از طریق بازی با گروه همسالان شود.

شهر بازی پارک ملت مشهد

  • آدرس: مشهد پارک ملت

مشهد 3 شهر بازی بزرگ دارد: کوهستان پارک شادی در انتهای وکیل آباد، شهربازی خورشید در انتهای بلوار خیام و شهر بازی پارک ملت. در حالی که در 8-7 سال کوهستان پارک شادی اوج لذت و هیجان را در مشهد برای بچه‌ها و حتی بزرگسالان ایجاد می‌کرد و بازی‌هایی مانند رنجر و گردباد که روی یک دره می‌چرخد، به عنوان نفس‌گیر‌ترین کارهای ممکن مطرح بودند، اما با بازسازی شهربازی پارک ملت و کهنه‌تر شدن وسایل بازی کوهستان پارک حالا این شهر بازی پارک ملت است که می‌تواند به عنوان شهر بازی اول مشهد مطرح شود. ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه، ترن هوایی علاوه بر بازی‌هایي مثل کالسکه که از شهر بازی قدیم باقی مانده‌اند، این توانایی را دارند که چند ساعت بچه را سرگرم کنند تا ساعاتی پر هیجان و نشاط را در این شهر بازی بگذرانند.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، جنب الماس شرق

مادرانی که فرزند کوچک دارند از این‌که به خاطر گرفتاری‌های کودک دیگر وقتی برای خودشان ندارند، ناراضی هستند. شاید بزرگ‌ترین مزيت این مجموعه برای مادران، وجود استخر مخصوص کودکان به همراه چند مربی مخصوص کودک باشد که می‌تواند خیال مادران را برای چند ساعت شنا، ماساژ و تمدد اعصاب راحت کند. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیا دارای امکانات ویژه‌ای مانند سونای ماسه، حمام آفتاب و حمام اسپوتاست که با وجود یک مجموعه آبی برای کودکان به همراه اتاق خواب و بازی و مربیان مربوطه برای نگهداری بچه‌ها بهترین محل برای چند ساعت شنا و بازی برای مادر‌ان و بچه‌های‌شان باشد. وجود چند سرسره بازی کودکان به همراه استخر موج برای بچه‌ها می‌تواند با ایجاد محیطی نشاط‌آور برای آنها، محل استراحت، ورزش و تمدد اعصاب والدین بچه‌ها هم باشد.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

  • آدرس: انتهای وکیل آباد

همه آنهايي که از 15-10 سال قبل تاکنون این باغ وحش را ندیده‌اند احتمالا تصویری از تعدادی میمون گرسنه به همراه یک شیر تنهای کچلی گرفته که حتی حوصله بداخلاقی را هم ندارد، در خاطرشان مانده است، اما این باغ وحش اکنون تغییر زیادی کرده است. سالن تاکسیدرمی که نمایشگاهی از حیوانات خشک شده به همراه نمایش مراحل مختلف تاکسیدرمی، سالن مار و تمساح با انواع گونه‌های مختلف این موجودات به همراه انواع مختلف حیوانات از درنا گرفته تا خرس این باغ وحش را برای بچه‌های علاقه‌مند به حیوانات بسیار جذاب می‌کند، اما شاید جالب‌ترین حیوان این مجموعه موجودی به نام تایگون است که از پدر ببر و مادر شیر درست شده و شبیه شیر با ردهای ببر مانند است. به هر حال این باغ وحش با مجموعه قابل توجهی از انواع مختلف حیواناتی که شاید بچه‌ها عکس آنها را تنها در کتاب‌ها دیده باشند، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

مجتمع تفریحی جام‌جم مشهد

  • آدرس: انتهای وکیل آباد ابتدای جاده شاندیز

برای داشتن تفریحات مدرن‌تر می‌توان به این مجتمع مراجعه کرد. پیست کارتینگ این مجتمع به همراه پیست کارتینگ مجموعه اسب سواری ارشاد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر به کارتینگ علاقه دارید حتما به‌ این مجموعه مراجعه کنید. زمین پینت بال مجموعه جام‌جم هم هر روز تعداد زیادی از بچه‌های علاقه‌مند به این ورزش را به خود جلب می‌کند. حتی فکر پوشیدن لباس جنگی و شلیک گلوله‌های رنگی به دشمن هم می‌تواند هیجان انگیز باشد. پس اگر به پینت بال علاقه‌مندید این مجموعه را از دست ندهید.

تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 261 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:33

احتمالاً آروماتروپی یا عطردرمانی اولین گزینه‌ای نیست که برای تغییر حس و حال، افزایش بهره وری به ذهنمان می‌رسد، اما باید بدانیم که حس بویایی قویترین حس از حواس پنجگانه ماست و برای افزایش فعالیت مغز در جهت مثبت بهترین انتخاب ماست.

Beverley Hawkins رئیس انستیتو آروماتراپی واقع در ساحل غربی ونکوور می‌گوید: پیازهای بویایی بخشی از سیستم عصبی ما هستند و مستقیماً به ناحیه‌ای از مغز متصل می‌شوند که فرآیند احساسات و یادگیری را پردازش می‌کنند. به همین دلیل است که گاهی اوقات بعضی بوها خاطرات خاصی را در ذهن ما تداعی می‌کنند و یا کسی یا چیزی را به یاد ما می‌آورند.

به گفتهٔ دکتر هاوکینز، اسانس‌ها نه تنها به بهبود عملکرد شغلی کمک می‌کنند، بلکه ناجی سلامتی نیز هستند. استنشاق اسانس‌ها بخش هیپوتالاموس مغز (آن بخش از مغز که پیام را به سایر نقاط بدن می‌فرستند) را فعال می‌‌‌کند. استنشاق ساده یک بو می‌تواند تغییرات زیادی را در بدن ایجاد کند. از آن جمله می‌توان به فعال کردن سیستم ایمنی بدن، تاثیر بر فشار خون و محرک هضم غذا اشاره کرد.

وی می‌گوید: ما می‌توانیم از مزایای آروماتراپی در محیط‌های کاری استفاده کنیم. فقط کافیست یک یا دو قطره از اسانس را بر روی چوب پنبه‌ بریزیم و هر زمان که نیاز به افزایش انرژی داشتیم آن را بو بکشیم.
اگر دارای دفتر خصوصی هستید ۱ تا ۶ قطره از اسانس را به دستگاههای خوشبو کننده الکتریکی و یا چند قطره از آن را به بطری‌های پر شده از آب مقطر اضافه و با کمک افشانه‌هایی مانند افشانه‌های بطری‌های شیشه‌شوی، در محیط اسپری کنید.

در اینجا به شش مورد از بوهایی که هاوکینز برای افزایش بهره‌ وری و خلق و خوی بهتر در محیط کار معرفی کرده اشاره می‌کنیم:

۱. سنبل

Scents-That-Can-Transform-Your-Mood-and-Productivity-Salemzi

رایحهٔ سنبل، دارای خواص آرام‌بخش است که در کاهش استرس به کمک ما می‌آید. سنبل تسکین‌دهنده اعصاب و تنش‌های عصبی و افسردگی است. علاوه بر این تسکین‌دهندهٔ سردرد و دردهای میگرنی نیز به شمار می‌رود.

۲. لیموترش

Scents-That-Can-Transform-Your-Mood-and-Productivity-Salemzi

عطر لیمو تمرکز حواس و آرامش ما را تقویت می‌کند. این رایحه، همچنین در بهبود کلی صفاتی که به هنگام خشم و اضطراب در ما بروز می‌کند نیز ما را یاری می‌دهد. همچنین لیمو دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون در مبارزه با سرماخوردگی و گلودرد به ما کمک کند.

۳. یاس

Scents-That-Can-Transform-Your-Mood-and-Productivity-Salemzi

عطر یاس همانند سنبل آرامش دهنده اعصاب است، اما بیشتر به رایحه‌ای نشاط بخش، افزایش‌دهندهٔ حس اعتماد به نفس، خوش‌بینی و احساس سرزندگی‌ای معروف است.

۴. رزماری

Scents-That-Can-Transform-Your-Mood-and-Productivity-Salemzi

رزماری واقعاً گزینه مناسبی برای جدا شدن از رختخواب در روز اول هفته است. رزماری علاوه بر بهبود حافظه، با خستگی فیزیکی، سردرد و خستگی روانی به خوبی مقابله کرده و برای کسانی که به هنگام صبح با جداشدن از رختخواب مشکل دارند گزینه مناسبی است. هاوکینز همچنین رزماری را گزینه بسیار مناسبی برای تسکیل دردهای موضعی و عضلانی معرفی می‌کند.

Scents-That-Can-Transform-Your-Mood-and-Productivity-Salemzi

خواص تهییج‌کننده در بوی دارچین می‌تواند در مبارزه با خستگی ذهنی و بهبود دقت و تمرکز کمک بسیار شایانی به ما بکند.

۶. نعناع

Scents-That-Can-Transform-Your-Mood-and-Productivity-Salemzi

از این عطر به هنگام هجوم فکر و طوفان ذهنی استفاده کنید. بوی نعناع تند تقویت کننده انرژی، تقویت کننده ذهن و افزایش دهنده تمرکز است و به اگر به هنگام فکر کردن افکار مختلفی به ذهنتان هجوم می‌آوردن و نمی‌توانید بر روی موضوع خاصی تمرکز کنید این بو گزینه مناسبی است.


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 263 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:01

perfume-roses

حتما با شیوه آروماتراپی یا عطردرمانی آشنا هستید. این شیوه که یکی از شیوه‌های درمانی طب مکمل و جایگزین در جهان است ازسوی بسیاری از مکاتب درمان‌های طبیعی به‌عنوان درمان اصلی یا درمان کمکی برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله ایده آل ؛ در جهان بیش از 150 نوع روغن یا عصاره گیاهان دارویی وجود دارد که یکی از شفابخش‌ترین آنها عصاره شفابخش گل سرخ است. درمانگران از رایحه و خواص درمانی این عصاره برای درمان عفونت‌ها و کوفتگی‌ها و اختلالات روحی مثل افسردگی و بی‌نشاطی بهره می‌برند.

مناسب برای تمام سنین

درمانگران عطردرمانی استفاده از اسانس یا روغن گل سرخ را یکی از بهترین راه‌های درمان بیماری‌ها در بیمارانشان در گروه‌های مختلف سنی می‌دانند. اسانس گل سرخ در میان اسانس‌هایی که در عطردرمانی برای درمان بیماری‌های جسم و روح مورداستفاده قرار می‌گیرد یکی از موثرترین و ملایم‌ترین اسانس‌هاست که حتی برای گروه سنی کودک و خردسال نیز ازسوی درمانگران و متخصصان عطردرمانی توصیه شده است.

 یکی از ویژگی‌های گل سرخ، خاصیــت ضدافســردگی و نشاط‌آور آن است که بسیار موردتوجه درمانگران در مکاتب مختلف درمانی قرار گرفته است. در شیوه درمانی عطردرمانی، درمانگر با تجویز اسانس یا روغن این گیاه به بیمار به او کمک می‌کند تا به مرور بر افسردگی غلبه کرده و این بیماری را پشت‌سر بگذارد. در این شیوه درمانی، بیمار با بوییدن اسانس گل سرخ در مدت زمان مشخصی در طول روز و در طول یک دوره درمانی که متخصص برای او درنظر می‌گیرد به درمان می‌پردازد. گاهی ممکن است این درمان به‌عنوان درمان اصلی به بیمار توصیه شود و گاهی به‌عنوان درمان کمکی. در این حالت بیمار با گرم کردن شیشه روغن گل سرخ کمک می‌کند تا رایحه آن در هوای محل کار یا منزل متصاعد شود و از این هوا استنشاق کند.

مشکلات ماهانه را حل کنید

 درمانگران و متخصصان آروماتراپی استشمام  روغن گل سرخ و بخور گل‌های خشک شده آن را در تنظیم دوره‌های قاعدگی خانم‌ها بسیار موثر می‌دانند. درمانگران مکاتب مختلف درمانی در سراسر جهان گیاه دارویی گل سرخ را به‌صورت خوراکی و موضعی برای بیمارانشان که از اختلال در دوره‌های قاعدگی اعتراض دارند، تجویز می‌کنند. استعمال این گیاه به‌صورت خوراکی یا در شیوه درمانی عطردرمانی، کمک زیادی به برطرف شدن بی‌نظمی‌های عادت ماهانه در خانم‌ها خواهد داشت و در صورت استمرار مصرف این گیاه دارویی و مشتقات آن، این اختلالات به‌طور کامل برطرف خواهد شد. متخصصان عطردرمانی اسانس گل سرخ را یکی از بهترین داروها با منشا طبیعی برای درمان ناتوانی جنسی و سردمزاجی در افراد مختلف می‌دانند.

افزایش باروری با بوییدن اسانس گل سرخ

 روغن و اسانس گل سرخ علاوه بر تنظیم قاعدگی تاثیر بسیار زیادی در درمان اختلالات ناشی از دوران بارداری در زنان دارد. علاوه بر این درمانگر می‌تواند با کمک روغن گل سرخ و تجویز آن برای خانمی که تصمیم به مادر شدن دارد، او را به لحاظ روحی و جسمی برای بارداری آماده کند. حکیمان و درمانگران مکاتب طب سنتی جهان، گل سرخ را یکی از گیاهان دارویی مناسب در دوران پیش از بارداری می‌دانند. در شیوه عطردرمانی، درمانگران به مادران توصیه می‌کنند تا پیش از باروری و پس از آن  عطر یا اسانس گل سرخ را استشمام کنند، چون این کار موجب افزایش قدرت باروری و افزایش توان رحم و ایجاد امنیت و آرامش در مادر می‌شود.

5 هزار کیلو گلبرگ = 1 لیتر اسانس

 امروزه تهیه اسانس گل سرخ سختی و مشقت بسیار زیادی دارد، به‌طوری که برای به‌دست آوردن یک لیتر اسانس یا روغن معطر گل سرخ نیاز به 5 هزار کیلو گلبرگ گل سرخ  است. در شیوه امروزی، محققان با استفاده از الکل یا حلال‌های دیگری که سراغ دارند به عصاره‌گیری و جدا کردن اسانس گلبرگ‌های گل می‌پردازند. اما در زمان‌های گذشته حکمای طب سنتی ایران برای به دست آمدن عصاره یا روغن معطر گل سرخ، گلبرگ‌های این گل را درون روغن زیتون می‌ریختند و برای مدت نسبتا طولانی از آنها مراقبت می‌کردند تا اسانس و عصاره گلبرگ‌ها گرفته شود.

درمانگران به مخاطبان خود توصیه می‌کنند برای ضدعفونی کردن و پاکسازی فضای منزل متناسب با اقلیم و روحیات خود از اسانس یا عطر گیاهانی چون گل سرخ، رزماری، مرزه، ترنج، اکالیپتوس، سیر وپیاز استفاده کنند.

تبلیغات اینترنتی


آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 255 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:01

بهترین عطرها perfumes

بهترین عطرهای مردانه و زنانه برای فصل تابستان کدامند؟

تا حالا دقت کرده اید که در فصل تابستان رایحه عطرها بیشتر به مشامتان می رسد؟! انگار بیشتر افراد برای فرار از بوی ناخوشایند در طول ساعت های کاری بیشتر سراغ عطر می روند تا به دلیل گرما بوی نامطبوعی از خود بر جا نگذارند. هر عطر و رایحه ای را نمی توان برای روزهای گرم و شب های پرستاره تابستان استفاده کرد. بهتر است بیشتر سراغ رایحه های تلخ و سرد با بوی خنک و ترش بروید تا ماندگاری عطر بیشتر باشد.

همچنین در روزهای گرم تابستان برای تداعی صبح های باران خورده و بوی برگ درختان سراغ رایحه هایی که در آن از اسانس چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده شده، بروید. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. تا حالا دقت کرده اید که در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالتان را جا بیاورد؟ استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به شما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند؛ به طوری که امروز در بسیاری از موارد در برخورد با بیماری ای که منشا روانی دارد، قبل از مراجعه به پزشک به آرماتراپی مراجعه می کنند تا با استشمام رایحه های منطبق با شرایط روحی، اختلالات خواب، افسردگی، وسواس و… را برطرف کنند. آرماتراپی یا همان عطردرمانی نوعی درمان است که با تاثیر روی احساس افراد انجام می گیرد. عطر درمانی می تواند باعث آرامش ذهن و کاهش استرس شود. بو و احساس، رابطه نزدیکی با هم دارند. بو کردن رایحه واکنش مثبتی در مغز ایجاد کرده و باعث می شود فرد احساس خوبی داشته باشد که امروزه طرفداران فراوانی دارد. ثابت شده بوهایی که منشا طبیعی دارند، با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی و متابولیسم بدن، در بروز احساسات شخصی نقش کاربردی ایفا می کنند.

عشق و محبتی به رنگ سفید

CREED Love in White

معمولا رنگ قرمز نماد عشق و محبت به حساب می آید. اما این بار عشق را به رنگ سفید و با این رایحه تجربه کنید، رایحه ای که برگ برنده اش استفاده کردن از اسانس های نادر و باکیفیت موجود در صنعت عطرسازی ۵ قاره جهان است. یاس سفید از ایتالیا، شکوفه پرتقال از اسپانیا، پوسته برنج از فرانسه، گل مگنولیا از گواتمالا، گل سرخ و چوب صندل از هند و…. رایحه های لوکس برند creed در پاریس علاقه مندان به رایحه های طبیعی و خوشبو را شیفته خود کرد، با گذشت سال ها همچنان با بویی خوش، خاص و متفاوت برای علاقه مندان خاصش تولید می شود، امتحان کردنش را از دست ندهید.

برای آنها که رازآلود بودن را دوست دارند

Vera Wang Princess Nigh

رایحه ای شیک و مناسب خانم های مشکل پسند پررمزوراز با ترکیبات عجیب و غریب گل یاس، توت وحشی، تمشک شیرین، هندوانه، گل رز، شکوفه پرتقال، شکر، وانیل و رایحه ای جدید که از ابتدای سال ۲۰۱۲ در کنار دیگر رقیبانش نشسته که از ترکیبات متنوع ترش، شیرین و گلی استفاده کرده تا خاص باشد و به حق هم بوی مدرن و متفاوتش شما را متحیر خواهد کرد.

یک بشقاب میوه تازه

Omnia Coral Bvlgari for women

رایحه ای ملایم با ردپای گل و میوه های تازه! اگر به دنبال بویی ظریف و خاص هستید، این عطر از بهار ۲۰۱۲ روانه بازار شده که می توان در ترکیباتش گل سوسن، توت وحشی، توت سفید و ترکیب ترنج و شکوفه انار و مخلوط پیچیده سدر و مشک را حس کرد. رایحه های برند بولگاری در ایران طرفدارهای پروپاقرص خود را دارد؛ علت این انتخاب هم قیمت مناسب و ماندگاری بالایی است که در نمونه های قبلی اش دیده شده است.

خداحافظ خستگی

Chanel ALLURE HOMME SPORT EAU EXTRÊME

در ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ برند شنل، رایحه جدیدتری از نمونه HOMME SPORT را با اضافه کردن کلمهEAU EXTRÊME روانه بازار کرد. نعناع، شکوفه پرتقال، چوب صندل، مشک سفید و فلفل سیاه با بویی اسپرت و هیجان انگیز برای فرار از خستگی روزمره می تواند کمک حالتان باشد. رایحه خوش بوی این ادکلن برای رده سنی خاصی در آقایان پیشنهاد نمی شود و اگر به رایحه های مدرن و متفاوت علاقه مند هستید، حتما امتحانش کنید.

الماس زرد

Yellow Diamond Versace (for women)n

الماس زرد! یک عطر خالص و شفاف که درونش روح گل دمیده شده و بویی لوکس و خانومانه دارد. با این رایحه مانند یک الماس می درخشید. طراوت لیمو، ترنج و شکوفه پرتقال در کنار سوسن و در بسته بندی ای مانند نسخه های قبلی اش فقط به رنگ زرد به چشم می خورد. بهتر است از این رایحه برای محیط های رسمی تر استفاده کنید.

آببازی در وسط تابستان

(BRIT SUMMER EDITION (FOR MEN ۲۰۱۲

رایحه ای تابستانی با ماندگاری بالا که برند بری بری در سال ۲۰۱۲ برای آقایان شیک پوش عرضه کرده است. ترکیب هل، زنجبیل، سرو، نعناع هندی و شکوفه پرتقال می تواند از استرس های روزانه و درگیری های ذهن بکاهد تا احساس شادابی کنید و تاثیری مانند گرفتن دوش خنک در گرمای تابستان دارد.

اگر می خواهید متفاوت باشید

Kokorico by Jean Paul Gaultier

در ژوئن ۲۰۱۱ برند ژان پل گوتیه، رایحه ای متفاوت با بسته بندی کاملا خاص برای آقایان جوان عرضه کرد. طراحی شیشه این ادکلن دال بر متفاوت بودن شخصیت خودنما و کاراکتر فردی است که از این رایحه استفاده می کند. طراحی شیشه با لوگوی قرمزرنگی است که حالت خودنمایی به بطری ادکلن می دهد، با رایحه ای تلخ که ردپای برگ انجیر، وانیل، نعناع هندی، کاکائوی تلخ، سدر در آن حس می شود.

میانبری برای شناختن فواید رایحه ها

ریحان: ایجاد صلح و آرامش

رز: احساس لطیف و شکننده

یاسمین: مناسب افراد با اعتماد به نفس بالا

زنبق: افراد باجرات

اسطوخودوس: مناسب افراد محرک و پرجنب وجوش

پرتقال: ایجاد سرزندگی و تعادل

بهارنارنج: برطرف کردن استرس

گریپ فروت: معجزه در خوش اخلاق کردن

لیمو: رهایی از استرس و آشفتگی ذهن

سدر: تسکین دهنده روح

وانیل: مناسب افراد افسرده که بوی دلنشین آن باعث ایجاد نشاط و سرحال آمدن می شود.

اکالیپتوس: اگر احساس افسردگی شدیدی دارید، سراغش بروید

چوب صندل: رایحه ای شیرین و خاص برای کنترل هیجان های درونی

کاج: قدرت بالابردن حالات روحی و عاطفی شخص را دارد.

مشک: بالا بردن اعتماد به نفس و. . . .

نکته

هیچ وقت در خرید عطر عجله نکنید! این نکته، را همیشه در خاطر داشته باشید؛ بویی که در بوییدن اولیه عطر به مشامتان می رسد، بوی واقعی عطر نیست. حواستان باشد گولش را نخورید! بهترین راه برای خرید عطر متناسب با سلیقه تان، استفاده از کاغذ در امتحان کردن رایحه است. بعد از اینکه عطر را روی کاغذ زدید، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا رایحه عطر وارد فاز دومش شود. بعد از این مدت، آن را با بوی ثانیه اول مقایسه کنید. اگر وسواس بیشتری دارید ۱۰ دقیقه بیشتر صبر کنید تا به رایحه ای که به مشامتان می رسد اعتماد بیشتری داشته باشید. هرگز و هرگز برای امتحان رایحه، عطر را روی لباس تست نکنید. اتفاقات شیمیایی بین عطر و الیاف لباس، شما را گیج می کند و مانع از استشمام بوی اصلی عطر می شود.


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:01

سالاد سرشار از پروتئین

یکی از توصیه‌های مهم متخصصان تغذیه این است که به جای خوردن ساندویچ به خوردن سالاد روی بیاورید. اینکار می‌تواند تاثیر بسیار خوبی برای سلامتی بدن داشته باشد اما بیشتر افراد یک نگرانی و دغدغه مشترک در این زمینه دارند و آن هم این است که از مرغ و ماهی در سالادهای خود استفاده می‌کنند تا نیاز بدن به پروتئین را فراهم آورند. اینکار باعث می‌شود خیلی زود از این منابع پروتئینی خسته شوند و خوردن سالاد را کنار بگذارند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید در این مقاله با ما همراه شوید .

  1. کنسرو ماهی ساردین:

این ماهی‌های کوچک منبعی غنی از مواد مغذی هستند. یک قوطی کنسرو ساردین می‌تواند 17 گرم پروتئین برای بدن شما فراهم کند. همین مقدار قادر است یک چهارم نیاز بدن شما به کلسیم را رفع کند. حتما می‌دانید که این ماهی سرشار از اسید چرب امگا 3 است که برای سلامتی قلب و مغز بسیار مفید خواهد بود. همچنین خاصیت ضد التهابی آن برای دانشمندان مشخص شده است. مصرف ساردین می‌تواند باعث درخشندگی و نرمی موهای سر شود. اگرچه ساردین به تنهایی طعم خوبی دارد اما می‌توانید آن را به همراه پستوی گوجه فرنگی میل کنید. اگر دوست ندارید به همین شکل آن را مصرف کنید می‌توانید کمی در روغن تفت دهید و به سالاد خود اضافه کنید.

  1. عدس:

تنها نصف پیمانه از عدس می‌تواند 10 گرم پروتئین و 6 گرم فیبر به همراه ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها وارد بدن کند. همین امر باعث شده است که عدس یک منبع گیاهی عالی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن باشد. برای اینکه عدس طعم بهتری داشته باشد می‌توانید آن را در روغن زیتون کمی تفت دهید یا ترکیب زیر را امتحان کنید:

  • یک قاشق غذاخوری از سرکه بالزامیک
  • یک دوم قاشق چایخوری سیر خرد یا له شده
  • یک قاشق چایخوری خردل
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو
  • یک قاشق چایخوری ادویه هندی

همچنین بخوانید: منابع گیاهی پروتئین

  1. تخم مرغ پخته شده:

یک عدد تخم مرغ بزرگ تقریبا شش گرم پروتئین دارد. اگر تنها از سفیده تخم مرغ استفاده کنید 3.5 گرم پروتئین وارد بدن شما خواهد شد. شما می‌توانید تخم مرغ را آب پز کنید و آن را روی سالاد خود بریزید.

  1. میگوی منجمد:

استفاده از میگوی منجمد پخته شده می‌تواند روشی سریع برای درست کردن سالاد باشد.این ماده جایگزین عالی برای ماهی یا مرغ است. 85 گرم از آن حاوی 70 کالری است و می‌تواند 17 گرم پروتئین به همراه مواد مغذی دیگر همچون ویتامین B12 ، مس و روی برای بدن فراهم کند.کافیست میگو را کمی گرم کنید و روی سالاد خود بریزید. از دستور زیر نیز می‌توانید استفاده کنید:

  • یک قاشق غذاخوری سرکه برنج قهوه‌ای
  • یک قاشق غذاخوری آب مرکبات تازه ( همچون پرتغال یا لیمو)
  • یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل
  • یک دوم قاشق چایخوری سیر خرد یا له شده
  • چند برگ از نعناع
  • فلفل چیلی
  1. بوقلمون:

بیشتر افراد فکر می‌کنند که بوقلمون تنها برای تهیه همبرگر، کوفته یا پر کردن درون فلفل دلمه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از این ماده برای درست کردن سالاد نیز استفاده کنید. 113 گرم از بوقلمون خام می‌تواند 15 گرم پروتئین وارد بدن کند. شما می‌توانید این منبع پروتئینی را با سس آووکادو ترکیب نمایید. ابتدا یک چهارم آووکادو را داخل میکسر بریزید و خوب پوره کنید.سپس آن را با مواد زیر ترکیب نمایید:

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری ریحان تازه
  • یک دوم قاشق چایخوری سیر
  • یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل
  • یک هشتم قاشق چایخوری فلفل سیاه

اگر ترجیح می‌دهید آووکادو را به همان شکل استفاده کنید، برش‌هایی از آن را با بوقلمون سرو کنید.


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 488 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:54

ماساژ پا foot-massage

همه ما می‌دانیم که کم‌خوابی آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند. بر اساس موسسه ملی تحقیقات سلامت، بچه‌ها، نوجوانان و بزرگسالان به ترتیب به 10 ساعت، 9 تا 10 ساعت و 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند اما هستند افرادی که با مشکلات جدی بی‌خوابی مواجه بوده و حداکثر 5 ساعت در شبانه روز می‌خوابند. محققان بر این باورند ماساژ محلولی خاص به کف پاها گره از مشکلات این افراد باز می‌کند.

محلول جادویی خواب‌آور متشکل از سه نوع روغن زیر است:

1.روغن معدنی منیزیم

منیزیم چهارمین ماده معدنی بدن از نظر فراوانی محسوب می‌شود که البته جذب آن در بدن نسبت به مواد دیگر (کلسیم، پتاسیم و سدیم) از همه سخت‌تر است. ایم ماده مسئول بیش از 300 واکنش شیمیایی درون بدن بوده و نقش بسزایی در کاهش فشارهای عصبی دارد.

به عقیده متخصصان سلامت، منیزیم موثرترین ماده معدنی بدن جهت حفظ آرامش و کاهش استرس است. دانشمندان بر این باورند مصرف هر چه بیشتر این ماده معدنی خواب آسوده‌تری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

گفته می‌شود، تنها 30 درصد جوانان آمریکایی موفق به مصرف مقدار منگنز مجاز در روز می‌شوند.

2.روغن بابونه

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید، بهتر است از روغن بابونه استفاده کنید. این ماده آرامش‌بخش و مسکن با تنش‌های عصبی مقابله کرده و فرد را برای یک خواب راحت آماده می‌کند.

3.روغن گیاه اسطوخودوس

عطر وبوی این گیاه آرامش عجیبی به افراد می‌دهد و روغن آن باعث تنظیم خواب شب و حفظ آرامش می‌شود.

دستورالعمل ساخت محلول

مواد مورد نیاز

10 قطره روغن بابونه

10 قطره روغن اسطوخودوس

113 گرم روغن منیزیم

ساخت این محلول بسیار ساده است. تنها کافی است مواد بالا را با هم ترکیب کرده و محلول را داخل یک ظرف اسپری شیشه‌ای قرار دهید.

طریقه مصرف

10 دقیقه قبل از خواب کف پاهایتان را به طور کامل با این محلول بمالید.

چرا کف پا؟

کف پا نسبت به سایر نقاط بدن دارای بزرگترین منافذ پوستی بوده و مواد بیشتری را جذب می‌کند.


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 283 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:11

دندان های سالم teeth

دندان‌ها چرا شروع به خراب شدن می‌کنند؟ دلیل اصلی کرم خوردگی دندان چیست؟

کرم‌خوردگی و پوسیدگی دندان در اثر فعالیت‌های باکتری‌های خاصی در دهان بروز می‌یابد. این باکتری‌ها سم‌هایی تولید می‌کنند که مینای دندان و لایه‌های زیر آن، موسوم به “عاج دندان” را خراب می‌کند.

گرچه مواد معدنی درون بزاق دهان و فلوراید موجود در خمیردندان مینای دندان را ترمیم می‌کنند، اما بسیاری معتقدند کرم‌خوردگی دندان به طور طبیعی قابل درمان نیست. این در حالی است که محققان به تازگی از روش‌های ساده‌ای برای احیای مینای دندان و از بین بردن آثار پوسیدگی دندان پرده‌برداری کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که در مجله “بریتیش مدیکال” (British Medical) منتشر شده تحقیقی نشان داده است رژیم غذایی مناسب می‌تواند آثار کرم‌خوردگی و پوسیدگی‌های دندان را به طور کامل از بین ببرد.

در این تحقیق 62 کودک دارای کرم‌خوردگی دندان مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور بررسی رژیم‌های غذایی مختلف، افراد به سه گروه تقسیم شدند. رژیم غذایی گروه اول شامل جو دوسر بود که سرشار از اسید فیتیک است. در گروه دوم غذاهای سرشار از ویتامین D در نظر گرفته شد. غلات به طور کامل از رژیم غذایی گروه سوم حذف و ویتامین D به آن اضافه شد.

بیشترین کرم‌خوردگی دندان مربوط به گروه اول بوده است که از غلات و اسید فیتیک تغذیه کردند. افراد گروه دوم وضعیت بهتری نسبت به گروه اول از خود نشان دادند.

بیشترین آثار بهبود پوسیدگی‌های دندان نیز در گروه سوم مشاهده شد. این یافته نشان داد استفاده کمتر از غلات در رژیم غذایی باعث بهبود پوسیدگی‌های دندان می‌شود.

در گذشته تصور می‌شد شکر و نشاسته باقی مانده بر روی دندان باعث کرم‌خوردگی دندان می‌شود. این در حالی است که در مطالعه اخیر رژیم غذایی به عنوان عامل اصلی شناسایی شد.

دانشمندان به طور کلی چهار عامل زیر را در کرم‌خوردگی دندان موثر می‌دانند:

1. کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی (به خصوص منیزیم، کلسیم و فسفر)

2. کمبود ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین A، D، E و K

3.مصرف بیش از حد اسید فیتیک

4.مصرف بیش از اندازه شکرهای فرآوری شده.

بنابراین پنج گام موثر در جهت از بین بردن کرم‌خوردگی دندان عبارتند از:

1. حذف شکر به منظور جلوگیری از رشد باکتری‌های دهان

2.مصرف مواد مغذی مثل سبزیجات، روغن‌های سالم مثل روغن نارگیل، آووکادو، دانه‌های روغنی و آجیل

3. غرغره کردن روغن

این کار قرن‌هاست که به منظور ضدعفونی کردن دهان مورد استفاده قرار گرفته است. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت 20 دقیقه در دهان بچرخانید. اگر 20 دقیقه زیاد است، می‌توانید در هفته‌های اول 3 تا 5 دقیقه این کار را انجام دهید. بعد از سپری شدن مدت مورد نظر، محلول را از دهان خارج کنید.

4.حذف اسید فیتیک

این اسید بازدارنده آنزیم‌های بدن و مسدودکننده مواد معدنی است و در غلات، آجیل و لوبیاهای غیر ارگانیک یافت می‌شود. این ماده سلامت انسان را به خطر انداخته و مشکلاتی چون کمبود مواد معدنی و پوکی استخوان را در پی دارد. مصرف مواد طبیعی می‌تواند از ورود فیتیک اسید به بدن جلوگیری کند.

5.استفاده از خمیردندان‌های دارای مواد معدنی و بدون فلوراید


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 216 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:18

عطر Perfume

رساندن غبار غلیظ به حلق از مبطلات و بو کردن گیاهان معطر از مکروهات روزه است، با این حساب استعمال عطر هنگام روزه‌داری چه حکمی دارد؟

حکم شرعی استعمال عطر در ماه رمضان و زمان روزه داری مطابق با استفتائات آیات عظام خامنه ای و سیستانی منتشر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای:

سؤال: استعمال عطر براى روزه‌دار، در ماه رمضان چه حكمى دارد؟

جواب: استعمال عطر براى روزه‌دار مستحب است؛ ولى بو كردن گياهان معطّر مکروه است.

آیت‌الله سیستانی:

پرسش: استفاده از عطر و ادکلن برای روزه دار چه حکمی دارد؟

پاسخ: مانعی ندارد.


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 269 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:14

حمید داودابادی، نویسنده و پژوهشگر جانباز کشورمان در اینستاگرامش عکسی از شهید گمنامی منتشر کرد که بعداز گذشت 15 سال از شهادتش صورتش سالم مانده بود و پیکرش توسط گروه تفحص پیدا شد .

داودآبادی نوشت:

شهید گمنامی که صورتش سالم بود

این شهید زمستان 1362 در عملیات خیبر در منطقه طلاییه به شهادت رسیده بود. پس از حدود 15 سال پیکرش توسط گروه تفحص و کشف شهدا، یافت شد.

با وجود اینکه 15 سال از شهادت او می گذشت و همه بدن کاملا اسکلت شده بود، فقط و فقط جلوی صورت او کاملا سالم مانده بود. ترکش پشت سر او را به طور کامل از بین برده و داخل آن خالی بود ولی صورت کاملا سالم بود. حتی وقتی به ابرو و مژه هایش دست می کشیدم، اصلا نمی ریختند.

برخی دوستان به اشتباه تصاویر این شهید را به نامهایی مختلف همچون شهید شفیعی یا عبدالله علایی معرفی کرده اند که به هیچ وجه این گونه نیست!

مناسفانه این شهید شناسایی نشد و سرانجام به عنوان شهید گمنام، در گلزار شهدای شهر ایلام دفن شد.

شادی روحش: فاتحه مع الصلوات

متن کامل گزارش و خاطره، در کتاب تفحص نوشته حمید داودآبادی چاپ موسسه شهید کاظمی موجود است.

عکاس: حمید داودآبادی

شهید گمنام با صورت سالم


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 241 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:14

ماهی

ماهی یک غذای سرشار از انرژی و خوشمزه است مخصوصاً اگر همراه با سس مخصوص فرانسوی میل شود .

  • مواد لازم :

4 تکه ماهی سفید

250 گرم گوجه فرنگی گیلاسی شکل که از وسط نصف شده باشند

1 عدد فلفل سبز، خرد شده (مانند شکل خرد شوند)

1 عدد فلفل قرمز، خرد شده

سیر خرد شده به میزان لازم

1 عدد پیاز خرد شده

یک و نیم قاشق غذاخوری ریحان خرد شده

3 قاشق چایخوری سرکه بالزامیک

  • طرز تهیه:

1-برای درست کردن راتاتوی ابتدا 2 قاشق غذاخوری روغن را داخل یک ماهی تابه بزرگ ریخته و شعله گاز را در زیاد کنید(کمی بیشتر از حد وسط) سپس پیاز و فلفل ها و سیر را داخل ماهی تابه ریخته و اجازه دهید به مدت 4دقیقه سرخ شوند(تا زمانی که احساس کنید کمی نرم شده اند)

2-سپس گوجه فرنگی و سرکه را اضافه کرده و بین 6 تا 8 دقیقه اجازه دهید که کاملا مواد بایکدیگر ترکیب شوند.(مواد را خیلی هم نزنید) حالا مواد را از روی اجاق برداشته و سپس ریحان را به آن اضافه کنید. مواد را درجایی قرار داده تا گرم بمانند.

3-یک قاشق غذاخوری روغن را داخل یک ماهی تابه نچسب ریخته و آن را گرم کنید، سپس تکه های ماهی را سرخ کنید. (حدود 3دقیقه برای طلایی شدن هر طرف ماهی کافیست) سپس ماهی را با راتاتوی میل نمائید.


تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 239 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:06

طرز تهیه ماهی قزل آلا کبابی

چگونه ماهی قزل آلا را کباب کنیم؟

امروز برای شما عزیزان طرز تهیه ماهی قزل آلا کبابی را آماده کرده‌ایم که به علت داشتن فسفر برای ذهن و مغز بسیار مفید است.

مواد لازم :

  • سه عدد فیله 180 گرمی ماهی قزل آلا
  • یک چهارم فنجان آب لیمو
  • اسپری پخت و پز
  • یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای
  • دو قاشق غذا خوری پودر فلفل قرمز
  • چهار قاشق چای خوری لیمو
  • یک قاشق غذا خوری روغن نباتی
  • یک و نیم قاشق چای خوری زیره سبز
  • یک و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین
  • یک قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه :

فیله ماهی قزل آلا را درون یک کیسه فریزر قرار می‌دهیم و آب لیمو را اضافه کرده و درون یخچال به مدت حداقل یک ساعت قرار می‌دهیم تا سرد شود و بوی بد ماهی کاهش یابد.

فر را بر روی دمای 200 درجه سانتی گراد ( 400 درجه فارنهایت ) قرار می‌دهیم و یک ظرف مناسب انتخاب کرده و و اسپری پخت و پز را استفاده می‌کنیم و یک فویل آلومینیومی نیز تهیه می‌کنیم.

شکر قهوه‌ای ، پودر فلفل قرمز ، لیمو ، روغن ، زیره ، دارچین و نمک را درون مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط می‌کنیم.

حال ماهی‌ها را از کیسه خارج کرده و درون مخلوط شکر قهوه‌ای می‌غلتانیم و درون فویل و سپس ظرف پخت قرار می‌دهیم.

پس از آن درون فر قرار داده و 12 تا 15 دقیقه  اجازه می‌دهیم حرارت ببیند.

غذای شما آماده است.

تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 223 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:06

فال روزانه 31 خرداد

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: شما گاهی اوقات قبل از اینكه مسیر خود را بررسی كنید به طور غریزی در مسیر مستقیم قرار می گیرید. اما دلیل این كار فقط می تواند این باشد كه شما به مسیری كه برگزیده اید كاملاً ایمان دارید و این لزوماً به این معنا نیست كه شما تحت آروزی قلبی خود آن را دنبال می كنید. اكنون زمان آن فرا رسیده كه دقیقتر به جهان نگاه كرده تا بتوانید به مفاهیمی ظریف دست پیدا كنید.

اردیبهشت: به جای اینكه با تصمیمات تزلزل ناپذیر خود نظر دیگران را جلب كنید — كاری كه شما اغلب خوب از عهده اش بر می آیید– در روش كارتان تغییری ایجاد كنید. شاید این كار برای شما مفید باشد و باعث شود مدتی را با آرامش سپری كنید. اگر شما از این روش جدید ناراضی بودید، آن وقت می توانید روشتان را تغییر دهید. اما اگر شما مسیری را كه برگزیده اید دوست داشتید، می توانید شادمانه به راهتان ادامه بدهید.

خرداد: امروز احسااست ناراحت كننده شروع به ظاهر شدن كرده اند به طوری كه شما ارزو می كنید زمان خوشی كه از دست رفته فرا برسد. كج خلفی نكیند، برای اینكه قسمتهای زایدی از زندگی شما در حال گذر از یك مرحله به مرحله دیگر هستند. فقط به این دلیل كه این موقعیت های اخیر خواستار توجه و دقت زیاد است، فكر نكیند كه دوران خوشی به پایان رسیده است. حتی اگر اكنون احساسات شما جدی تر شده اند، با آنها در زمان حال زندگی كنید. به زودی نتیجه كارهایتان را خواهید دید.

تیر: اگرچه ممكن است احساس كنید شخصی كه بهتان بسیار نزدیك است در برابر شما مقاومت می كند، اما برایتان سخت است بر روی منشأ این مشكل انگشت بگذارید. دیگران در حالی كه در مقابل این درك شما منفی نگر هستند، می توانند نسبت به آن حالت تدافعی نیز بگیرند. به جای اینكه بخواهید از  عمق یك مشكل سر در بیاورید، مدتی صبر كنید و بعد ببینید چه اتفاقی می افتد. شما در چند روز آینده به ایده خوبی برای انجام این كار دست پیدا خواهید كرد.

مرداد: اگر شما درباره افكارتان صحبت نكنید فرصتهای خوب نیز فرا می رسند، شما باید برای مدتی طولانی افكارتان را فقط پیش خود نگه دارید. این سخن به این معنا نیست كه شما از تحریك كردن احساسات نیرومند می ترسید؛ بلكه فقط به این معنا است كه شما نمی توانید بفهمید كه برای محو كردن زخمهای كهنه و ناراحتیهای اخیر، انجام دادن چه كاری خوب است. اما راهی پیدا كنید كه بتوانید به طور مؤثر موفق به شناختن هر نگرش منفی یا ناراحتی هایی كه می توانند به نقطه ای بحرانی برسند، بشوید.

شهریور: امتحان كردن فرضیه های شما در مورد كار و تفریح امروز می تواند یكی از ارتباطات مهم را روشن كند. اگر شما عضوی از یك گروه اجتماعی هستید، شاید وقت این باشد كه بین نیازهای شخصی و اهداف افراد گروه تعادل ایجاد كنید. از بحث كردن با دوستتان در مورد چیزهایی كه شما در این مراحل یاد گرفته اید، نهراسید، این كار می تواند شما را به یكدیگر نزدیكتر كند.

مهر: امروز زندگی شما پیچیده تر شده است و وقتی در یك چنین شرایطی دیگران از شما درخواست می كنند شما نمی توانید بهشان جواب منفی بدهید. شاید شما نمی خواهید آنها ناامید شوند. شاید شما فكر می كنید كه اگر الان به آنها كمك كنید بعداً خواهید توانست به آنها تكیه كنید. به هر دلیلی كه شما به آنها جواب مثبت دادید، درحالیكه بر اساس نیازهای خود، نه نیازهای یك نفر دیگر، تصمیم می گیرید، فرصت رویارویی با ترسهای خودتان را از دست ندهید.

آبان: پلوتو، یعنی سیاره بخت شما، آنقدر كه دیگران فكر می كنند ترسناك نیست. امروز هنگامی كه خورشید به سمت ظلمات و تیرگی پرتوافشانی می كند، شما شانس دیدن چیزهایی را دارید كه معمولاً خارج از دسترس شما بودند. به جای اینكه از چیزهایی كه پوشیده باقی مانده اند هراس داشته باشید، اكنون می توانید با یاری آنچه كه آموخته اید كارتان را انجام دهید. زمانی كه شما می خواهید با توجه به یافته های جدیدتان نقطه نظرات خود را تغییر دهید، قدرت شما افزایش پیدا می كند.

آذر: امروز می تواند برای شما روزی باشد كه تغییرات عاطفی ای كه سالهای گذشته برایتان رخ داده دوباره یاد آوری شود. حتی اگر در مراحل پیشرفتی تكاملی تغییر قطعی ایجاد شد، مثل زمانی كه كرم به پروانه می شود، این دگردیسی هنوز هم كامل نیست. در حالیكه كارهایی را قبلاً متوقف كرده بودید دوباره شروع می كنید، از خاطرات خود بهره بگیرید تا این پیشرفت تدریجی را در زمان حال زنده نگه دارید.

دی: امروز شما وقتی كه دیگران با شما مثل قبل رفتار می كنند احساس می كنید كه تحت فشار قرار گرفته اید، گویی كه یه این دلیل یك چنین اتفاقی می افتد كه آنها با بی رحمی نمی خواهند تغییری در چشم انداز خود بدهند. خیلی متكبر نشوید، شما هنوز هم از این مخمصه رها نشده اید. خوشبختانه شما زمان اضافی دارید كه تا قبل از اینكه با تغییراتی كه در آینده به وجود می آید روبرو شوید، بتوانید كارهای را كه جدیداً شروع كرده اید را تكمیل كنید.

بهمن: شما دوست ندارید وقتی كه احساس هایتان مورد خطر واقع می شوند، مجبور شوید ازشان دفاع كنید، برای اینكه اگر بخواهید به تنهایی برای فهمیدن این خطرها به طور كامل تلاش كنید به حد كافی استرس برایتان به وجود می آید. بی منطقی هرگز در لیست اهداف شما نبوده است. اما شما می دانید كه موضوعی هست كه حاضرید به خاطرش هر كاری را انجام دهید. به یاد داشته باشید كه منطق خشك صرفاً شما را به این موضوع خاص نمی رساند، شما باید به دلتان رجوع كنید.

اسفند: حتی در این طولانی ترین روز سال، هنگامی كه در مورد مفهوم زندگی سئوالهایی به ذهنتان خطور می كند، ممكن است مجبور شوید به اعماق تاریك یك شب نفوذ كنید. خوشبختانه این مسأله غامض نسبت به هستی خیلی پایدار نیست، بنابراین شما به زودی قادر خواهید بود به همان رویه واقع بینی خود در زندیگی تان برگردید. اگر از خودتان یا مسیری كه در پیش گرفته اید زیاد مطمئن نیستید، قبل از اینكه تصمیم مهمی بگیرد صبر كنید تا ببینید كه چه اتفاقی می افتد.

تبلیغات اینترنتی


آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 221 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:06

طرز تهیه بروسکوتای پولنتا

این غذا برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن را دنبال می‌کنند بسیار عالی است.

زمان پخت: 40 دقیقه به همراه یک ساعت برای خنک شدن

آسان

برای 6 نفر

ارزش تغذیه‌ای:

  • 198 کیلوکالری
  • 12 گرم چربی
  • 20 گرم کربوهیدرات
  • 0 گرم شکر
  • 1 گرم فیبر
  • 4 گرم پروتئین
  • 97 گرم نمک

مواد لازم:

  • 700 میلی لیتر آب سبزیجات
  • 140 گرم پولنتای آماده
  • دو قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نه قاشق چایخوری سس تاپناد زیتون
  • نه عدد گوجه فرنگی خشک
  • 100 گرم برگ سالاد مخلوط

طرز تهیه:

  1. ابتدا آب سبزیجات را در یک ماهیتابه بریزید و آن را بجوشانید. به آرامی هم بزنید، پولنتا را به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بپزید. سپس ریحان را به آن اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک روی آن بریزید. حالا در یک ظرف چرب شده آن را باز کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت در همین حالت باقی بماند.
  2. پولنتا را به شکل مستطیل برش دهید. سپس به صورت مورب ببرید تا دو مثلث حاصل شود.  بر روی یک منقل تمیز آن را سرخ کنید.
  3. روی هر کدام سس تاپناد و گوجه فرنگی بریزید و به صورت گرم با برگ سالاد مخلوط سرو نمایید.



تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 247 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:53

دبی یکی از نقاط پر بازدید در امارات متحده عربی است. این شهر دارای فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری است. دبی به خاطر جاذبه‌هایی همچون برج خلیفه( بلندترین ساختمان در جهان) و مراکز خریدی که با دامنه‌های اسکی سرپوشیده تکمیل می‌شود، مشهور و شناخته شده است. اما این شهر همانند سایر بخش‌های مدرنش نقاط تاریخی برجسته‌ای نیز دارد. شما می‌توانید در اطراف منطقه بستکیه قدم بزنید و دبی قدیمی را به خوبی در این ناحیه مشاهده نمایید. همچنین در امتداد خور دبی با یک کشتی سنتی بگردید. در مقاله قصد داریم شما را با جاهای دیدنی دبی آشنا کنیم:

1.برج خلیفه:

uae-dubai-burj-khalifa برج خلیفه

سازه برجسته دبی، برج خلیفه است که با 829.8 متر ارتفاع بلندترین ساختمان در جهان محسوب می‌شود. برای بیشتر بازدید کنندگان؛ سفر به سکوی بازدید در طبقه 124 این برج بهترین و سرگرم کننده ترین فعالیتی است که می‌توانند انجام دهند. نمایی که شهر از این نقطه دارد بسیار چشم نواز و زیباست.تجربه بازدید از این سکو شامل نمایش چند رسانه‌ای از دبی و برج خلیفه است. بازدید از این برج در شب در میان عکاسان رواج بیشتری دارد.قبل از رفتن به این مکان حتما بلیط تهیه کنید. در زمین‌های اطراف برج خلیفه، ساختمان‌های زیبایی قرار دارد که با باغ‌هایی زیبا و چشم نواز احاطه شده است. همچنین در این ناحیه فواره دبی قرار دارد که بلندترین فواره در جهان است.

ساعات بازدید: 8.30 صبح تا 1 بعدازظهر

موقعیت: جاده شیخ زاید ، ورودی از طرف مرکز خرید دبی، مرکز شهر

2.موزه دبی:

موزه دبی-uae-dubai-dubai-museum-exterior

موزه‌های عالی دبی در Al-Fahidi Fort واقع شده و این قلعه برای دفاع از دبی در برابر مهاجمان در سال 1787 ساخته شده‌اند. دیوارهای قلعه از بلوک‌های ساختمانی ساخته شده‌اند. طبقه فوقانی از ستون‌های چوبی ساخته شده و سقف آن از درخت نخل، گل و گچ ساخته شده است. در طول تاریخ این قلعه به عنوان پناهگاهی برای خانواده حاکمان و پادشاهان به کار رفته است. در سال 1971 این قلعه دوباره بازسازی شده و هم اکنون از آن به عنوان موزه شهر استفاده می‌شود. ورودی این موزه نمایشگاه بسیار جالبی از نقشه‌های قدیمی دبی را در خود دارد. حیاط آن میزبان قایق‌ها و خانه‌های ساخته شده از برگ درخت نخل است. تالار سمت راست، در برگیرنده لوازم و اسباب نظامی و تالار سمت چپ دارای اسباب موسیقی است. زیر طبقه همکف، تالار نمایش قرار دارد که با سبک زندگی اماراتی پر شده است.

مکان: خیابان آل فهیدی،دبی

3.بستکیه (دبی قدیمی):

بستکیه-uae-dubai-bastakia-restored-street

محله قدیمی بستکیه در قرن نوزدهم به عنوان مکانی برای بازرگانان ثروتمند ایرانی ساخته شد.این بازرگانان بیشتر در خرید و فروش مروارید، منسوجات و سایر موارد نقش داشتند. این محله قدیمی در بخش شرقی دبی در امتداد نهر و ساختمان‌های مرجانی و سنگ آهک قرار دارد.بادگیرهایی که در این محله استفاده شده است به عنوان تهویه هوا به کار می‌رود. اگر در این مکان قدیمی راه بروید می‌توانید معماری متمایز عربی را در بیشتر قسمت‌هایش مشاهده کنید. درون این ناحیه، می‌توانید گالری Majlis را پیدا کنید که مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و اسباب عربی سنتی در آن وجود دارد. گالری XVA نیز مجموعه‌ای از آثار هنری است.

4.خانه شیخ سعید آل مکتوم:

خانه شیخ سعید آل مکتوم-uae-dubai-sheikh-saeed-al-maktoum-house

شیخ سعید آل مکتوم حاکم دبی از سال 1921 تا 1958 بود. محل اقامت سابق او بازسازی شده و به عنوان یک موزه به کار می‌رود که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شده بود، به طوری که او می‌توانست فعالیت‌های حمل و نقل را از طریق بالکون آن مشاهده کند. خانه اصلی بعدها تخریب شد اما خانه فعلی در کنار مکان اصلی دوباره ساخته شده است. این بنا نیز همانند ساختمان قبلی دارای درب‌های چوبی حک شده و پنجره‌هایی با طراحی‌های هندسی و گلدار است. سی اتاق در اطراف حیاط مرکزی به همراه بادگیرهایی ساخته شده است. داخل این خانه نمایشگاهی از عکس‌ها و اسناد تاریخی دبی است. شما می‌توانید در این نمایشگاه عکس‌های قدیمی شگفت انگیزی از دبی در سال‌های 1948 تا 1953 پیدا کنید. بال دریایی این موزه تصاویری از ماهیگیری و ساخت قایق را در خود دارد. در طول ساختمان نقشه‌ها، نامه‌ها، سکه‌ها و تمبرهای مختلفی به چشم می‌خورد. در نزدیکی این بنا، خانه شیخ عبید بن ثانی قرار دارد.

ساعات بازدید: شنبه تا سه شنبه‌ها از 8.30 تا 8.30 بعد از ظهر.

جمعه: از ساعت 3 بعد از ظهر تا 8.30 بعد از ظهر

5.خور دبی:

خور دبی-uae-dubai-dubai-creek-boats-at-the-creek-wharf

خور دبی شهر را به دو قسمت با نام‌های بر دیره و بر دبی تقسیم کرده است. خور نقش بسیار مهمی در رشد شهر داشته است. این قسمت از شهر افراد زیادی را برای ماهیگیری به خود جذب می کند. حدود 4000 سال قبل روستاهای کوچکی در امتداد خور گسترش و توسعه یافته است. لنج Wharfage در امتداد خور دبی واقع شده است. این مکان هنوز هم توسط تاجران و بازرگانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارگرانی که در لنج کار می‌کنند اغلب از بازدید کنندگان دعوت می‌کنند توری در این ناحیه داشته باشند و از زندگی سنتی ماهیگیران و صیادان بازدید نمایند. این مکان باقی مانده کوچکی از اقتصاد سنتی دبی است.

6.مسجد جمیرا:

مسجد جمیرا-uae-dubai-jumeirah-mosque

مسجد جمیرا به اعتقاد بیشتر بازدید کنندگان زیباترین مسجد دبی است. این مکان کپی دقیقی از مسجد الازهر قاهره است.مسجد جمیرا یک مثال خوب از معماری اسلامی است. این ساختار سنگی در قرون وسطی فاطمی با دو مناره ساخته شده است که جزئیات ظریف آن بر روی سنگ‌ها به خوبی نشان داده شده است. این مکان به خصوص در شب جذاب است زیرا با نور افکن روشن می‌شود.

7.دیره سوک(بازارهای شهر دیره):

دیره سوک-uae-dubai-deira-souks-carpet-shop-in-souk

دیره در قسمت شمالی خور دبی واقع شده است. این شهر میزبان بازارهای مختلفی است. برای بازدید کنندگان نیز این بازارهای سنتی جذابیت بسیار بالایی دارد.بازار طلا در این شهر به عنوان بزرگترین بازار طلا در جهان شناخته شده است. شما می‌توانید در این بازار جواهرات مختلفی با طرح‌های مختلف پیدا کنید. بازار ادویه در این شهر نیز ادویه‌های مختلفی را به فروش می‌رساند.

8.جاده شیخ زاید:

جاده شیخ زاید-uae-dubai-sheikh-ziyeed-road

جاده شیخ زاید شاهراه اصلی در منطقه کسب و کار مدرن در مرکز شهر دبی است. این بزرگراه گسترده و هشت بانده با شیشه و فولاد ضد زنگ ساخته شده است. گالری حیاط دارای مجموعه‌ای از آثار هنری هنرمندان عرب است. برج تجاری دنیای عرب، دارای سکوی بازدید در بلندترین طبقه آن است که بازدید کنندگان می‌توانند نمای پانورامایی از طریق آن داشته باشند. موزه و پارک طلا و جواهرات( جاده شیخ زاید) فروشگاهی است که دوستداران طلا و جواهر نباید بازدید از آن را از دست بدهند.

9.مسجد بستکیه:

مسجد بستکیه-uae-dubai-bastakiya-mosque

مسجد بستکیه ممکن است بزرگترین یا زیباترین مسجد در امارات متحده عربی نباشد اما یکی از روشن‌ترین آن‌هاست. این مسجد کوچک دوست داشتنی دارای جزییات مشبک بسیار زیبایی است. در نزدیکی آن شما می‌توانید آخرین باقی مانده دیوار‌های شهر دبی را که در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده مشاهده کنید.

10.روستای غواصی:

روستای غواصی-uae-dubai-heritage-and-diving-village

میراث فرهنگی، معماری و دریایی دبی روستای غواصی است که نمایش‌هایی مرتبط با صید مروارید و لنج را در خود دارد. در این مکان همچنین بادیه نشینی سنتی و زندگی روستای ساحلی دوباره خلق شده است. موسیقی محلی نیز از اکتبر تا آوریل برای بازدید کنندگان اجرا می‌شود.



تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 365 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:53

main

شاید یکی از راه‌های افزایش باروری و راندمان، چند وظیفه بودن باشد. اما در واقع اینگونه نیست. David Meyer دانشمند علوم شناختی از دانشگاه میشیگان که مدیر بخش مغز، شناخت و عمل در دانشگاه و یکی از خبرگان در چند وظیفه‌گی است می‌گوید: زمانی که شما اقدام به انجام همزمان چند کار می‌کنید، آن کارها نیاز به یک کانال پردازشی مشابه دارند و بین آنها تداخل صورت می‌پذیرد. بهتر است تنها یکی از کارها را به آن کانال اختصاص دهید و تمام تمرکزتان را متوجه آن کنید.

وی چندین دهه بر روی پژوهش‌هایی مرتبط با کارکرد مغز در شرایط چندوظیفگی کار کرده است. او بر روی سرعت، دقت مغز و همچنین حافظه در هنگام پردازش اطلاعات با روانشناس David Kieras تحقیق به عمل می‌آورند. یکی از پژوهش‌هایی که میر در انتشار آن نقش کمکی را ایفا کرده است، پژوهشی در رابطه با محدودیت‌های چند وظیفه‌گی بود. در این گزارش به این موضوع اشاره شده بود که چندوظیفه بودن و انجام چندین کار به صورت همزمان منجر به کاهش راندمان می‌شود.

تحقیقات مِیِر این نتیجه را در بر داشت که مغز انسان دارای محدودیت در برخی جنبه هاست، محدودیت هایی که می‌تواند چندوظیفه بودن را با مشکل مواجه کند. مغز انسان در حجم اطلاعات پردازشی، سرعت اطلاعات ورودی و حافظهٔ در حال کار، دارای محدودیت‌هایی است که مانع انجام موثر چند کار به صورت همزمان می‌شود.

برخلاف اعتقاد عمومی که شما نمی‌توانید دو کار شناختی را با هم انجام دهید، دکتر مِیِر بر این باور است که زمانی که شما در حال صحبت کردن با تلفن و از سوی دیگر در حال نوشتن ایمیل هستید، مغز شما دو کار را به صورت همزمان انجام نمی‌دهد، بلکه مغز شما به سرعت در حال تعویض کانال بین این دو کار است. این در حالی است که برای آن دو کار، شما تنها یک کانال مغز را در اختیار دارید. در صورتی که می‌خواهید دست به کار پیچیده‌ای بزنید و آن کار نیازمند تمام حواس شماست. شما نمی‌توانید کانال پردازشی مغزتان را بین چند کار تقسیم کنید.

مِیِر معتقد است که چندوظیفگی نه‌تنها بیش از پیش شایع است، بلکه این موضوع ممکن است برای سلامت شما هم دردسر ساز شود. حتی ماهرترین افراد چندوظیفه در حین برطرف کردن تداخل‌های چند کار، نابود شده و از دور خارج می‌شوند. این بدین معنی است که شما ممکن است ایمیلتان را به فردی به اشتباه ارسال نمایید. در واقع دسترسی بیش از حد به منابع مغزی سبب می‌شود تا شما قدرت فکر کردن در مواقع ضروری را از دست بدهید. شرایطی همچون حرف زدن با تلفن همراه در حین رانندگی.

زمانی که شما رانندگی می‌کنید، شما از یک کانال مغزی برای حرف زدن، خواندن علامت‌ها و مسیر بعدی استفاده می‌کنید. زمانی که در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کنید، در واقع در یکی از اعمالی که به صورت همزمان در حال اجرایشان هستید اختلال به وجود می‌آید. آمار تصادفات نشان می‌دهد افراد زیادی در حال استفاده از تلفن همراه دچار حادثه شده‌اند. در واقع تکمیل کردن دو کار به صورت همزمان، حداقل تا پنجاه درصد زمان بیشتری را از شما می‌گیرد و ممکن است حداقل یکی از آنها به خوبی اجرا نشود.

خبر خوش برای آن دسته از افراد منظمی است که می‌توانند به راحتی زمانشان را مدیریت کنند. در صورتی که فرد منظمی باشید، می‌توانید زمانتان را تقسیم‌بندی و از تداخل امور -و چندوظیفگی- جلوگیری کنید. اگر قصد دارید یک کارآفرین خلاق باشید، باید زمان زیادی را به فکر کردن اختصاص دهید. بد نیست بدانید انیشتن زمانی که به رویاپردازی و فکر کردن راجع به تئوری‌ نسبیت می‌پرداخت، هیچ کار دیگری را انجام نمی‌داد و فقط و فقط فکر می‌کرد.



تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 245 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:53

main

شاید یکی از راه‌های افزایش باروری و راندمان، چند وظیفه بودن باشد. اما در واقع اینگونه نیست. David Meyer دانشمند علوم شناختی از دانشگاه میشیگان که مدیر بخش مغز، شناخت و عمل در دانشگاه و یکی از خبرگان در چند وظیفه‌گی است می‌گوید: زمانی که شما اقدام به انجام همزمان چند کار می‌کنید، آن کارها نیاز به یک کانال پردازشی مشابه دارند و بین آنها تداخل صورت می‌پذیرد. بهتر است تنها یکی از کارها را به آن کانال اختصاص دهید و تمام تمرکزتان را متوجه آن کنید.

وی چندین دهه بر روی پژوهش‌هایی مرتبط با کارکرد مغز در شرایط چندوظیفگی کار کرده است. او بر روی سرعت، دقت مغز و همچنین حافظه در هنگام پردازش اطلاعات با روانشناس David Kieras تحقیق به عمل می‌آورند. یکی از پژوهش‌هایی که میر در انتشار آن نقش کمکی را ایفا کرده است، پژوهشی در رابطه با محدودیت‌های چند وظیفه‌گی بود. در این گزارش به این موضوع اشاره شده بود که چندوظیفه بودن و انجام چندین کار به صورت همزمان منجر به کاهش راندمان می‌شود.

تحقیقات مِیِر این نتیجه را در بر داشت که مغز انسان دارای محدودیت در برخی جنبه هاست، محدودیت هایی که می‌تواند چندوظیفه بودن را با مشکل مواجه کند. مغز انسان در حجم اطلاعات پردازشی، سرعت اطلاعات ورودی و حافظهٔ در حال کار، دارای محدودیت‌هایی است که مانع انجام موثر چند کار به صورت همزمان می‌شود.

برخلاف اعتقاد عمومی که شما نمی‌توانید دو کار شناختی را با هم انجام دهید، دکتر مِیِر بر این باور است که زمانی که شما در حال صحبت کردن با تلفن و از سوی دیگر در حال نوشتن ایمیل هستید، مغز شما دو کار را به صورت همزمان انجام نمی‌دهد، بلکه مغز شما به سرعت در حال تعویض کانال بین این دو کار است. این در حالی است که برای آن دو کار، شما تنها یک کانال مغز را در اختیار دارید. در صورتی که می‌خواهید دست به کار پیچیده‌ای بزنید و آن کار نیازمند تمام حواس شماست. شما نمی‌توانید کانال پردازشی مغزتان را بین چند کار تقسیم کنید.

مِیِر معتقد است که چندوظیفگی نه‌تنها بیش از پیش شایع است، بلکه این موضوع ممکن است برای سلامت شما هم دردسر ساز شود. حتی ماهرترین افراد چندوظیفه در حین برطرف کردن تداخل‌های چند کار، نابود شده و از دور خارج می‌شوند. این بدین معنی است که شما ممکن است ایمیلتان را به فردی به اشتباه ارسال نمایید. در واقع دسترسی بیش از حد به منابع مغزی سبب می‌شود تا شما قدرت فکر کردن در مواقع ضروری را از دست بدهید. شرایطی همچون حرف زدن با تلفن همراه در حین رانندگی.

زمانی که شما رانندگی می‌کنید، شما از یک کانال مغزی برای حرف زدن، خواندن علامت‌ها و مسیر بعدی استفاده می‌کنید. زمانی که در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کنید، در واقع در یکی از اعمالی که به صورت همزمان در حال اجرایشان هستید اختلال به وجود می‌آید. آمار تصادفات نشان می‌دهد افراد زیادی در حال استفاده از تلفن همراه دچار حادثه شده‌اند. در واقع تکمیل کردن دو کار به صورت همزمان، حداقل تا پنجاه درصد زمان بیشتری را از شما می‌گیرد و ممکن است حداقل یکی از آنها به خوبی اجرا نشود.

خبر خوش برای آن دسته از افراد منظمی است که می‌توانند به راحتی زمانشان را مدیریت کنند. در صورتی که فرد منظمی باشید، می‌توانید زمانتان را تقسیم‌بندی و از تداخل امور -و چندوظیفگی- جلوگیری کنید. اگر قصد دارید یک کارآفرین خلاق باشید، باید زمان زیادی را به فکر کردن اختصاص دهید. بد نیست بدانید انیشتن زمانی که به رویاپردازی و فکر کردن راجع به تئوری‌ نسبیت می‌پرداخت، هیچ کار دیگری را انجام نمی‌داد و فقط و فقط فکر می‌کرد.



تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 282 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:02

طرز تهیه بروسکوتای پولنتا

این غذا برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن را دنبال می‌کنند بسیار عالی است.

زمان پخت: 40 دقیقه به همراه یک ساعت برای خنک شدن

آسان

برای 6 نفر

ارزش تغذیه‌ای:

  • 198 کیلوکالری
  • 12 گرم چربی
  • 20 گرم کربوهیدرات
  • 0 گرم شکر
  • 1 گرم فیبر
  • 4 گرم پروتئین
  • 97 گرم نمک

مواد لازم:

  • 700 میلی لیتر آب سبزیجات
  • 140 گرم پولنتای آماده
  • دو قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نه قاشق چایخوری سس تاپناد زیتون
  • نه عدد گوجه فرنگی خشک
  • 100 گرم برگ سالاد مخلوط

طرز تهیه:

  1. ابتدا آب سبزیجات را در یک ماهیتابه بریزید و آن را بجوشانید. به آرامی هم بزنید، پولنتا را به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بپزید. سپس ریحان را به آن اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک روی آن بریزید. حالا در یک ظرف چرب شده آن را باز کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت در همین حالت باقی بماند.
  2. پولنتا را به شکل مستطیل برش دهید. سپس به صورت مورب ببرید تا دو مثلث حاصل شود.  بر روی یک منقل تمیز آن را سرخ کنید.
  3. روی هر کدام سس تاپناد و گوجه فرنگی بریزید و به صورت گرم با برگ سالاد مخلوط سرو نمایید.

تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 275 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 12:46

دبی یکی از نقاط پر بازدید در امارات متحده عربی است. این شهر دارای فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری است. دبی به خاطر جاذبه‌هایی همچون برج خلیفه( بلندترین ساختمان در جهان) و مراکز خریدی که با دامنه‌های اسکی سرپوشیده تکمیل می‌شود، مشهور و شناخته شده است. اما این شهر همانند سایر بخش‌های مدرنش نقاط تاریخی برجسته‌ای نیز دارد. شما می‌توانید در اطراف منطقه بستکیه قدم بزنید و دبی قدیمی را به خوبی در این ناحیه مشاهده نمایید. همچنین در امتداد خور دبی با یک کشتی سنتی بگردید. در مقاله قصد داریم شما را با جاهای دیدنی دبی آشنا کنیم:

1.برج خلیفه:

uae-dubai-burj-khalifa برج خلیفه

سازه برجسته دبی، برج خلیفه است که با 829.8 متر ارتفاع بلندترین ساختمان در جهان محسوب می‌شود. برای بیشتر بازدید کنندگان؛ سفر به سکوی بازدید در طبقه 124 این برج بهترین و سرگرم کننده ترین فعالیتی است که می‌توانند انجام دهند. نمایی که شهر از این نقطه دارد بسیار چشم نواز و زیباست.تجربه بازدید از این سکو شامل نمایش چند رسانه‌ای از دبی و برج خلیفه است. بازدید از این برج در شب در میان عکاسان رواج بیشتری دارد.قبل از رفتن به این مکان حتما بلیط تهیه کنید. در زمین‌های اطراف برج خلیفه، ساختمان‌های زیبایی قرار دارد که با باغ‌هایی زیبا و چشم نواز احاطه شده است. همچنین در این ناحیه فواره دبی قرار دارد که بلندترین فواره در جهان است.

ساعات بازدید: 8.30 صبح تا 1 بعدازظهر

موقعیت: جاده شیخ زاید ، ورودی از طرف مرکز خرید دبی، مرکز شهر

2.موزه دبی:

موزه دبی-uae-dubai-dubai-museum-exterior

موزه‌های عالی دبی در Al-Fahidi Fort واقع شده و این قلعه برای دفاع از دبی در برابر مهاجمان در سال 1787 ساخته شده‌اند. دیوارهای قلعه از بلوک‌های ساختمانی ساخته شده‌اند. طبقه فوقانی از ستون‌های چوبی ساخته شده و سقف آن از درخت نخل، گل و گچ ساخته شده است. در طول تاریخ این قلعه به عنوان پناهگاهی برای خانواده حاکمان و پادشاهان به کار رفته است. در سال 1971 این قلعه دوباره بازسازی شده و هم اکنون از آن به عنوان موزه شهر استفاده می‌شود. ورودی این موزه نمایشگاه بسیار جالبی از نقشه‌های قدیمی دبی را در خود دارد. حیاط آن میزبان قایق‌ها و خانه‌های ساخته شده از برگ درخت نخل است. تالار سمت راست، در برگیرنده لوازم و اسباب نظامی و تالار سمت چپ دارای اسباب موسیقی است. زیر طبقه همکف، تالار نمایش قرار دارد که با سبک زندگی اماراتی پر شده است.

مکان: خیابان آل فهیدی،دبی

3.بستکیه (دبی قدیمی):

بستکیه-uae-dubai-bastakia-restored-street

محله قدیمی بستکیه در قرن نوزدهم به عنوان مکانی برای بازرگانان ثروتمند ایرانی ساخته شد.این بازرگانان بیشتر در خرید و فروش مروارید، منسوجات و سایر موارد نقش داشتند. این محله قدیمی در بخش شرقی دبی در امتداد نهر و ساختمان‌های مرجانی و سنگ آهک قرار دارد.بادگیرهایی که در این محله استفاده شده است به عنوان تهویه هوا به کار می‌رود. اگر در این مکان قدیمی راه بروید می‌توانید معماری متمایز عربی را در بیشتر قسمت‌هایش مشاهده کنید. درون این ناحیه، می‌توانید گالری Majlis را پیدا کنید که مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و اسباب عربی سنتی در آن وجود دارد. گالری XVA نیز مجموعه‌ای از آثار هنری است.

4.خانه شیخ سعید آل مکتوم:

خانه شیخ سعید آل مکتوم-uae-dubai-sheikh-saeed-al-maktoum-house

شیخ سعید آل مکتوم حاکم دبی از سال 1921 تا 1958 بود. محل اقامت سابق او بازسازی شده و به عنوان یک موزه به کار می‌رود که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شده بود، به طوری که او می‌توانست فعالیت‌های حمل و نقل را از طریق بالکون آن مشاهده کند. خانه اصلی بعدها تخریب شد اما خانه فعلی در کنار مکان اصلی دوباره ساخته شده است. این بنا نیز همانند ساختمان قبلی دارای درب‌های چوبی حک شده و پنجره‌هایی با طراحی‌های هندسی و گلدار است. سی اتاق در اطراف حیاط مرکزی به همراه بادگیرهایی ساخته شده است. داخل این خانه نمایشگاهی از عکس‌ها و اسناد تاریخی دبی است. شما می‌توانید در این نمایشگاه عکس‌های قدیمی شگفت انگیزی از دبی در سال‌های 1948 تا 1953 پیدا کنید. بال دریایی این موزه تصاویری از ماهیگیری و ساخت قایق را در خود دارد. در طول ساختمان نقشه‌ها، نامه‌ها، سکه‌ها و تمبرهای مختلفی به چشم می‌خورد. در نزدیکی این بنا، خانه شیخ عبید بن ثانی قرار دارد.

ساعات بازدید: شنبه تا سه شنبه‌ها از 8.30 تا 8.30 بعد از ظهر.

جمعه: از ساعت 3 بعد از ظهر تا 8.30 بعد از ظهر

5.خور دبی:

خور دبی-uae-dubai-dubai-creek-boats-at-the-creek-wharf

خور دبی شهر را به دو قسمت با نام‌های بر دیره و بر دبی تقسیم کرده است. خور نقش بسیار مهمی در رشد شهر داشته است. این قسمت از شهر افراد زیادی را برای ماهیگیری به خود جذب می کند. حدود 4000 سال قبل روستاهای کوچکی در امتداد خور گسترش و توسعه یافته است. لنج Wharfage در امتداد خور دبی واقع شده است. این مکان هنوز هم توسط تاجران و بازرگانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارگرانی که در لنج کار می‌کنند اغلب از بازدید کنندگان دعوت می‌کنند توری در این ناحیه داشته باشند و از زندگی سنتی ماهیگیران و صیادان بازدید نمایند. این مکان باقی مانده کوچکی از اقتصاد سنتی دبی است.

6.مسجد جمیرا:

مسجد جمیرا-uae-dubai-jumeirah-mosque

مسجد جمیرا به اعتقاد بیشتر بازدید کنندگان زیباترین مسجد دبی است. این مکان کپی دقیقی از مسجد الازهر قاهره است.مسجد جمیرا یک مثال خوب از معماری اسلامی است. این ساختار سنگی در قرون وسطی فاطمی با دو مناره ساخته شده است که جزئیات ظریف آن بر روی سنگ‌ها به خوبی نشان داده شده است. این مکان به خصوص در شب جذاب است زیرا با نور افکن روشن می‌شود.

7.دیره سوک(بازارهای شهر دیره):

دیره سوک-uae-dubai-deira-souks-carpet-shop-in-souk

دیره در قسمت شمالی خور دبی واقع شده است. این شهر میزبان بازارهای مختلفی است. برای بازدید کنندگان نیز این بازارهای سنتی جذابیت بسیار بالایی دارد.بازار طلا در این شهر به عنوان بزرگترین بازار طلا در جهان شناخته شده است. شما می‌توانید در این بازار جواهرات مختلفی با طرح‌های مختلف پیدا کنید. بازار ادویه در این شهر نیز ادویه‌های مختلفی را به فروش می‌رساند.

8.جاده شیخ زاید:

جاده شیخ زاید-uae-dubai-sheikh-ziyeed-road

جاده شیخ زاید شاهراه اصلی در منطقه کسب و کار مدرن در مرکز شهر دبی است. این بزرگراه گسترده و هشت بانده با شیشه و فولاد ضد زنگ ساخته شده است. گالری حیاط دارای مجموعه‌ای از آثار هنری هنرمندان عرب است. برج تجاری دنیای عرب، دارای سکوی بازدید در بلندترین طبقه آن است که بازدید کنندگان می‌توانند نمای پانورامایی از طریق آن داشته باشند. موزه و پارک طلا و جواهرات( جاده شیخ زاید) فروشگاهی است که دوستداران طلا و جواهر نباید بازدید از آن را از دست بدهند.

9.مسجد بستکیه:

مسجد بستکیه-uae-dubai-bastakiya-mosque

مسجد بستکیه ممکن است بزرگترین یا زیباترین مسجد در امارات متحده عربی نباشد اما یکی از روشن‌ترین آن‌هاست. این مسجد کوچک دوست داشتنی دارای جزییات مشبک بسیار زیبایی است. در نزدیکی آن شما می‌توانید آخرین باقی مانده دیوار‌های شهر دبی را که در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده مشاهده کنید.

10.روستای غواصی:

روستای غواصی-uae-dubai-heritage-and-diving-village

میراث فرهنگی، معماری و دریایی دبی روستای غواصی است که نمایش‌هایی مرتبط با صید مروارید و لنج را در خود دارد. در این مکان همچنین بادیه نشینی سنتی و زندگی روستای ساحلی دوباره خلق شده است. موسیقی محلی نیز از اکتبر تا آوریل برای بازدید کنندگان اجرا می‌شود.

تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 253 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 12:46

در مجله ایرانگردی آلامتو سعی میکنیم جاهای دیدنی شهرهای مختلف کشور عزیزمان را به شما عزیزان معرفی کنیم، اینبار نوبت یزد است ، در این مقاله قصد داریم معروف‌ترین جاهای دیدنی یزد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

یزد یکی از بهترین شهرهای خشتی جهان است که همواره به عنوان صاحب یکی از درخشان ترین میراث های فرهنگی در ادوار مختلف تاریخی ایران مطرح بوده است. در سفر به یزد دیدنی های زیادی هستند که انتظار شما را می کشند.

آتشکده (آتش ورهرام)

بنای فعلی آتشکده در سال 1313 خورشیدی با همت و کمک مالی زرتشتیان یزد و پارسیان هندوستان احداث گردیده است. ساختمان آتشکده با معماری زیبایی برگرفته از هنر معماری هخامنشیان در مرکز حیاطی بزرگ و سرسبز و بر بلندی قرار گرفته و برپیشانی عمارت نقش «فروهر» جلوه گر است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

اهمیت آتشکده به قدمت آتش درون آن است که گفته شده از حدود 1520سال پیش تاکنون فروزان مانده و حفاظت گردیده است.

«آتش ورهرام» درون مجری برنجی و در اتاقی مخصوص، در میان ساختمان آتشکده و در سطحی بالاتر از سطح زمین به دوراز باد و باران و تابش خورشید نگهداری می شود.

مجموعه امیر چقماق

امیر جلال الدین چقماق شامی در دوره تیموریان، از طرف شاهرخ به حکومت یزد منصوب گردید و با کمک همسرش فاطمه خاتون در این مکان میدان‌گاهی و در اطراف آن آب انبار، خانقاه، مدرسه، کاروانسرا، چاه آب، بازار و از همه مهم تر مسجد امیر چقماق را بنا نهاد.

مجموعه امیر چقماق

این مسجد دارای گنبدی عظیم و صفه ای عالی و دو شبستان زمستانی و تابستانی است. محراب مسجد دارای سنگ مرمرین زیبایی است که اطراف آن نقش گردیده است.

باغ دولت آباد

محمد تقی خان مشهور به خان بزرگ که سر سلسله خان های یزد در زمان زندیه بود ابتدا قناتی با نام دولت آباد بوجود آورد پس از آن، عمارت «باغ دولت آباد» را در امتداد آن احداث کرد. این ساختمان، محل اقامت این حاکم مقتدر نیز بوده است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

این بنا مجموعه ای از چندین عمارت شامل: هشتی و بادگیر، بهشت آیین، تالار آیینه، سردر اصلی و سردر جنوبی است. فضای سبز این باغ شامل درختان کاج، سرو، گل سرخ محمدی، درختان میوه به خصوص انگور و انار است. چشمگیر ترین ویژگی این بنا بادگیر 33.8 متری آن است که بلندترین بادگیر جهان محسوب می شود.

مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)

مدرسه ضیائیه معروف به زندان اسکندر از آثار «مولانا ضیاء الدین حسین رضی» است که در سال 631 قمری آن را بنیان نهاد و بنای آن در سال 705 قمری توسط پسرانش به اتمام رسید.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

شبستان مدرسه دارای محراب است و در اطراف مدرسه، رواق هایی ساخته شده است. گنبد خشتی این بنا با تزئینات گچبری و نقاشی آبرنگ بر بلندای این ساختمان خود نمایی می کند که نمونه ای از معماری دوره مغول در ایران است.

آب انبار شش بادگیری

آب انباری است قدیمی با شش بادگیر که در محله تپه یزد قرار گرفته است. این بنا دارای دو ورودی در شمال و جنوب و مخزن است و مخزن آب انبار گنبد تخم مرغی شکلی دارد.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

این آب انبار 55 پله دارد که بین پله های 25 و 26 آن از بالا، یک هشتی با سنگ فرش آجری قرار دارد و طاق آب انبار بعد از هشتی شروع می شود. طاق ضربی خشتی با نمای آجری و سقف بزرگ مخزن آب از ویژگی های مهم این آب انبار است که در سال 1379 هجری قمری به سعی حاجی حسین میرالله ساخته شده است .

خانه لاری ها

تاریخ بنای این خانه تاریخی متعلق به دوره قاجار است و در محله خهادان شهرستان یزد قرار دارد. ساختمان خانه لاری ها با توجه به سبک کلی منزل اعبانی دوره خود ساخته شده، یعنی خانه ای است با دو قسمت اندرونی و بیرونی، حیاط در مرکز و قسمت های شمالی به عنوان زمستانه و از قسمت جنوبی به عنوان تابستانه استفاده می شود که شامل تالار و بادگیر است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

از ضلع شرقی که شمال اتاق آیینه، مطبخ، سرداب و سایر فضاها است به عنوان پاییزه و از ضلع غربی به عنوان بهار خواب استفاده می شود. این خانه اکنون موزه اسناد و مدارک است.

نارین قلعه (نارنج قلعه)

این بنا در زبان عامه به نارنج قلعه معروف است یکی از مهمترین آثار تاریخی پیش از اسلام استان محسوب می شود. این دژ قدیمی که برفراز تپه مشرف بر شهر میبد احداث شده، تمامی بنای آن از خشت و گل ساخته شده و معماری آن به شکل مطبق است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

تقریبا در 5 مرحله ساخته شده است. قدیمی ترین بخش بنا فضاهایی هستند که در دل زمین کنده شده اند و درگویش محلی به آنها «بوکن» گفته می شود و پایین ترین بخش آن را تشکیل می دهند.

مسجد جامع فهرج

روستای فهرج در 25 کیلومتری جنوب شرقی یزد و در کنار راه اصلی یزد- بافق قرار دارد. از آثار تاریخی این روستا به یک قلعه باستانی، آب انبار قدیمی، مجموعه شهدا و مسجد جامع می توان اشاره کرد.

مسجد جامع فهرج از بنای قدیمی و کم نظیر فرهنگ و تمدن اسلامی است که متعلق به نیمه اول قرن اول هجری است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

این بنا قدیمی ترین مسجدی است که در ایران و شاید در دنیا بدون هیچگونه پیرایه ای دست نخورده باقی مانده است. وجود شبستانی رو به قبله با هشت ستون، مناره گلی نه چندان بلند که راه پلکان بام مسجد از داخل این مناره به بام و سپس به بالای مناره منتهی می شود و استفاده از خشت و گل در ساخت آن از ویژگی های این بنا محسوب می شود.

یخچال خشتی میبد

این یخچال با قدمتی که به پیش از دوره قاجار می رسد یکی از معدود یخچال های به جای مانده در استان یزد است که از خشت و گل ساخته شده است. بخش های عمده این بنای باشکوه عبارتند از: دیوارهای سایه‌انداز حوض یخ‌بند مخزن یخچال و گنبد.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

دیوارهای شرقی و غربی و جنوبی آن در زمستان سایه سار سردی در محوطه شمالی یخچال فراهم می ساخته که در شب های چله با انداختن آب قنات به حوض پهناور و کم عمق آن محوطه و تکرار این کار در شب های متوالی قطعات بزرگ یخ ساخته می شده و پس از شکسته شدن به مخزن یخ در زیر گنبد یخچال منتقل می گردیده است. گنبد خشتی بزرگ یخ های انباشته را نگه می داشته که در تابستان از آن برای استفاده کاروانیان و مردم بهره برداری می کردند.

چاپارخانه میبد

پیشینه چاپارخانه در ایران به دوره هخامنشیان می رسد. از این مراکز به عنوان ایستگاه های مبادلات نامه ای استفاده می شده است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

وظیفه چاپارخانه ها نگهداری و تیمار تعدادی اسب تیزرو و پیک تازه نفس جهت ارسال و مبادله سریع نامه ها و امانت های مهم بوده است. از این رو چاپارخانه ها به صورت قلعه ساخته شده اند تا دفاع و حفاظت از آن میسر باشد.

ییلاق های میان کوه

ییلاق های میان کوه در شهرستان تفت قرار دارند. «ده بالا» معروف ترین وخوش آب وهوا ترین ییلاق یزد درین منطقه است. «طزر جان» روستای ییلاقی دیگری در مجاورت روستای ده بالا است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

که مسجد جامع آن از اهمیت خاصی برخوردار است. دره های سرسبز، بنادک سادات، باقی آبادریا، فخر آباد ثانی آباد،… از دیگر ییلاق های مهم این منطقه است.

ییلاق پشت کوه

منطقه «پشت کوه» بین «نیر» و «گاریزات» در جنوب سلسله جبال شیرکوه قرار دارد و از سه طرف محاصره ودر میان دره ای از سنگلاخ واقع شده است. بخش دیگر آن جلگه بنادک دیزه، سخوید، شواز، بیداخوید و… از جمله ییلاق های این منطقه است.

جاهای دیدنی یزد,جاذبه گردشگری یزد

ییلاق های پیش کوه

این منطقه بخش بزرگی از آبادی های رشته جبال یزد را در برگرفته و میان ندوشن، دهشیر و تفت قرار دارد. از جمله ییلاق های آن نصر آباد، مزرعه آخوند، علی آباد، شاهد آباد، شریف آباد، صادق آباد و سانیچ است.

غار شگفت یزدان

این غار باستانی در نزدیکی عقدا قرار دارد واز غارهای مقدس زرتشتیان است.ر اه ورودی غار صعب ودشوار است اما در داخل غار محوطه وسیعی است که گنجایش هزاران نفر را دارد. چندین حوض کوچک وبزرگ و آثاری از ساختمان در آن دیده می شود. در غار خاکستر زیادی به چشم می خورد ونشان دهنده آن است که سال های متمادی آتش مقدس را در این غارها محافظت می کردند.



تبلیغات اینترنتی

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 224 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 4:31